Kommunikation
Vilka är Uppsalahem? Vad säger vi – och hur säger vi det? Hur håller vi varumärket levande?
En stor del av vårt arbete är att nå ut med information till våra hyresgäster. Det handlar om allt från återkommande information så som snöskottning och hur man felanmäler, till informationsflödet under en renovering. Självklart är det alltid något kul projekt på gång ute på våra områden som vi också vill dokumentera och lyfta fram på olika sätt.
Vi ansvarar själva för en viss del av informationsflödet, men bistår till stor del övriga avdelningar med både strategisk och praktisk hjälp. Vår webbplats och boendeapp är navet i kommunikationen men vi har flera viktiga kanaler så som sociala medier, mässor och inte minst vår kundtidning Hemlängtan som når alla hyresgäster fyra gånger per år.
Vi skriver texter, fotar och filmar, gör inlägg på sociala medier, lägger upp kommunikationsstrategier, har kontakt med pressen och gör layoutarbeten. Vi hanterar den interna kommunikationen med utbildningar, livesändningar och intranät. Vi gör hållbarhetsredovisning, designar annonser, tar fram broschyrer, utvecklar nya e-tjänster och en massa annat roligt.
Vår kommunikationsavdelning hanterar stort och smått med den röda tråden att vi aktivt stärker Uppsalahems varumärke varje dag.