Kommunikation
Vilka är Uppsalahem? Vad säger vi – och hur säger vi det? Hur håller vi varumärket levande?
En stor del av vårt arbete är att nå ut med information till våra hyresgäster. Det handlar om allt från återkommande information så som snöskottning och hur man felanmäler, till informationsflödet under en renovering. Självklart är det alltid något kul projekt på gång ute på våra områden som vi också vill dokumentera och lyfta fram på olika sätt.
Vi ansvarar själva för en viss del av informationsflödet, men bistår till stor del övriga avdelningar med både strategisk och praktisk hjälp. Vår webbplats och boendeapp är navet i kommunikationen men vi har flera viktiga kanaler så som sociala medier, mässor och inte minst vår kundtidning Hemlängtan som når alla hyresgäster fyra gånger per år.
Vi skriver texter, fotar och filmar, gör inlägg på sociala medier, lägger upp kommunikationsstrategier, har kontakt med pressen och gör layoutarbeten. Vi hanterar den interna kommunikationen med utbildningar, livesändningar och intranät. Vi gör hållbarhetsredovisning, designar annonser, tar fram broschyrer, utvecklar nya e-tjänster och en massa annat roligt.
Vår kommunikationsavdelning hanterar stort och smått med den röda tråden att vi aktivt stärker Uppsalahems varumärke varje dag.
Om Uppsalahem
Vi är Uppsalas ledande bostadsbolag med fler än 18 000 bostäder, inklusive Studentstaden. Totalt har nästan 30 000 Uppsalabor sin bostad hos oss i områden runt om i hela Uppsala. Med vår långsiktiga och målinriktade förvaltning skapar vi trygga och härliga miljöer där många vill bo.
Vi har hem för stora, små, dagdrömmare, tv-tittare, nagelbitare, blöjbärare, byxor med pressveck, baksmällor och gröna fingrar - hem för olika helt enkelt. Sedan 1946 har vi byggt fler än 25 000 bostäder och är en av Uppsalas största byggherrar.
Jobbar du redan på Uppsalahem?
Hjälp till i rekryteringen och hitta din framtida kollega.