Kommunikation

Vilka är Uppsalahem? Vad säger vi – och hur säger vi det? Hur håller vi varumärket levande?

En stor del av vårt arbete är att nå ut med information till våra hyresgäster. Det handlar om allt från återkommande information så som snöskottning och hur man felanmäler, till informationsflödet under en renovering eller nybyggnadsprojekt. Självklart är det också alltid något kul på gång ute på våra områden, olika typer av projekt och förbättringar som vi vill dokumentera och lyfta på olika sätt.

Vi ansvarar själva för en viss del av informationsflödet, men bistår även övriga avdelningar med både strategisk och praktisk hjälp. Vår webbplats och boendeapp är navet i kommunikationen men vi har flera viktiga kanaler så som sociala medier, mässor och inte minst vår kundtidning Hemlängtan som når alla hyresgäster fyra gånger per år.

Vi skriver texter, fotar och filmar, gör inlägg på sociala medier, tar strategiska beslut, klipper filmer och gör layoutarbeten. Det kan även vara att vi har kontakt med pressen, bestämmer hur det ska vara skyltat i våra områden, utvecklar webb och app och hjälper renoveringsteamet med kommunikationsprocesser. Vi hanterar den interna kommunikationen, gör hållbarhetsredovisning, designar annonser, tar fram broschyrer, utvecklar nya e-tjänster och en massa annat roligt.

Vår kommunikationsavdelning hanterar stort och smått med den röda tråden att vi aktivt stärker Uppsalahems varumärke varje dag.

 

Connecta med oss för att hålla dig uppdaterad med nya jobb.

Alla jobb

Jobbar du redan på Uppsalahem?

Var med och rekrytera för att hitta din framtida kollega.

email
@uppsalahem.se
Teamtailor

Karriärsida från Teamtailor